Y O G A  E N  A D E M W E R K 

Ben je nieuwsgierig naar yoga? Of je nu op zoek bent naar meer souplesse en / of juist kracht, stabiliteit, of je je lichaamsbewustzijn wil vergroten of je jezelf eenvoudigweg meer ontspanning gunt...

Je bent van harte welkom!

Hatha flow yoga

Hatha yoga

De hatha yoga lessen kenmerken zich in het werken met de ademhaling, op een passieve en op een actieve wijze. Zo richten we ons in de lessen onder meer op het synchroniseren van de fysieke beweging met de beweging van de adem en gebruiken we de adem om verdieping te brengen in een houding (ofwel asana). Het bewust worden en zijn van de eigen ademhaling, vervult in deze lessen een belangrijke rol. Het vormt, in zekere zin, het startpunt. 

Ongetwijfeld vind je in de lessen mijn liefde voor Iyengar yoga terug: in aandacht voor detail van de verschillende houdingen (asanas), zowel in precisie van alignment als in het vinden van een evenwichtige balans tussen inspanning en ontspanning. 

Restorative yoga

Judith Hanson Lasater omschrijft restorative yoga als 'the use of props to support the body in positions of comfort and ease to facilitate relaxation and health.' 

In een restorative yoga les richten we ons op comfort, op niets-doen, op niet-doen. Op moeite-loos zijn. We werken met verschillende lichaamshoudingen, maar zonder dat we actief aan het werk gaan; zonder dat we bewust onze spieren aanspannen of stretchen. We maken hierbij, ter ondersteuning, gebruik van een veelheid aan props, zoals dekens, blokken, bolsters, kussens, blokken en riemen. Daarnaast creëren we ruimte voor stilte: voor elke houding die we aannemen, nemen we de tijd, variërend van 5 tot 20 minuten, tijd die we voornamelijk in stilte doorbrengen. Zo geven we onszelf de gelegenheid voor een diepe ontspanning en herstel.

S o m s

Soms
Soms is het nodig
om alles even te laten zijn.

Soms is het nodig om toe te geven
aan moe zijn.

Soms
Nee vaker dan soms
is overgave het antwoord,
vraagt het eenvoudigweg tijd.

Tijd voor uit het raam staren
en naar binnen kijken
naar de voorbijdrijvende wolken,
alle gedachten,
de veranderingen van kleur, sensatie en
 emotie
in het lichaam.

Soms is overgave
het meest passende antwoord dat er is,
geeft het ruimte
aan nieuwe energie.

Rooster en tarieven

Trikonasana, online yoga / mindful bewegen

Volg een van mijn lessen:

  • woensdagavond 18.45 – 20.00 uur, hatha | somatic*, @Yoga Moves
  • vrijdagavond, 17.30 – 18.45 uur, hatha | somatic*, @Yoga Moves.

Wil je je aanmelden voor een van de lessen bij Heart Yoga , Yoga Moves, ga dan naar de desbetreffende website(/s). Hier vind je ook de tarieven voor deze lessen.

Op dit moment geef ik géén online yoga lessen, maar vind je me in de studio's van Heart YogaYoga Moves.

*Van 2 t/m 25 januari 2022. 

Individuele sessies

Werk je graag één-op-één en met een specifieke vraag? Heb je bijvoorbeeld een vraag over een houding of wil je advies over je beoefening? Over hoe je werkt met (chronische) stress, pijn en / of vermoeidheid? Herstel je van overspanning of burn-out? In een individuele sessie is er alle ruimte om te werken met jouw vraag, naar jouw behoefte en in jouw tempo.

Neem contact op om te informeren naar de mogelijkheden voor een of meerdere individuele sessie(/s), online of op locatie.

Overig aanbod

Naast yoga en ademwerk geef ik mindfulness trainingin groepsverband en individueel.

Wil je op de hoogte blijven van mijn activiteiten? Meld je dan aan voor mijn nieuwsbrief, Een Moment voor Stilte. Je vindt er maximaal één per maand in je mailbox met daarin, naast updates en inspiratie, ook een uitnodiging voor de pop-up, gratis en online, Tijd voor Savasana sessies.